يك قدم تا اينترنت اكسپلورر9 فينال
نوشته شده توسط : علی

يك قدم تا اينترنت اكسپلورر9 فينال
در گذشته‌اي نه‌چندان دور، مرورگر اينترنت اكسپلورر بدون شك بدترين مرورگر اينترنتي بود. حتي از همان ابتداي وجود مرورگرها كه در آنها رعايت استانداردها يك اصل بود، مايكروسافت گمان مي‌كرد مي‌تواند به‌تنهايي املاك معنوي خود را در اين مرورگر قرار دهد و از استانداردها فاصله بگيرد و حالا با عرضه اينترنت اكسپلورر9 آماده عرضه (Release Candidate) اين نگرش تغيير كرده است.

روابط عمومي و مستندات

IE9 در مورد بازدهي بالا، امنيت و پشتيباني از استانداردها است. اما آيا اكنون براي درست شدن دير نيست؟

گزارش‌هاي منتشر شده در چند سال اخير نشان مي‌دهد كه ميزان استفاده از مرورگر اينترنت اكسپلورر مدام در حال كاهش است و تقريبا از رقمي معادل 100درصد به 56 درصد رسيده است و انتظار مي‌رود كه علي‌رغم عرضه

IE9 اين رقم باز هم كاهش پيدا كند و دوران سلطنت مايكروسافت اينترنت اكسپلورر در حوزه مرورگرهاي وب، به پايان رسيده باشد.

هر چند كه مرورگر جديد مي‌تواند از اين نرخ مصرف بكاهد. منطقي نيست كه اينترنت اكسپلورر را مرورگري تمام شده بدانيم، چرا كه نگارش آخر آن حقيقتا مرورگر خوبي است.

اينترنت اكسپلورر 9 از نظر امنيتي بسيار بهتر شده است و احتمالا از فايرفاكس هم امن‌تر است كه البته از زمان عرضه ويندوز ويستا و اينترنت اكسپلورر7 اين روند آغاز شد و با موج حملات بر نقاط ضعف اينترنت اكسپلورر7، مايكروسافت تصميم گرفت مرورگر امن‌تري براي حفظ آبرو عرضه كند.

در اينترنت اكسپلورر9 دو بهبود امنيتي بزرگ انجام شده است: محافظت از رهگيري و فيلترينگ اكتيو اكس‌ها. فيلترينگ اكتيو اكس باعث مي‌شود اتصالي ميان اكتيو اكس‌ها و اينترنت اكسپلورر وجود نداشته باشد و اگر وب‌سايتي داراي اكتيو اكس بود، مي‌توان از وجود آن باخبر شد و انتخاب كرد كه اكتيو اكس آن وب‌سايت فعال شود يا خير. به طور مشابه، اينترنت اكسپلورر9 نيز گزينه غيرفعال كردن تمام افزونه‌ها براي سريع تر كردن خود را نيز دارد.

محافظت از رهگيري‌ها امر مهمي است. احتمالا با اين خبر روبه‌رو شده‌ايد كه كميسيون تجارت آمريكا و ديگر نقاط جهان، توافق كرده‌اند كه سرآيند بسته‌هاي HTTP كاربر را به هيچ طريقي، حتي از طريق Cookie رهگيري نكنند. در اينترنت اكسپلورر9 مي‌توان انتخاب كرد كه چه وب‌سايت‌ها و چه اطلاعاتي بتوانند سرآيندهاي HTTP كاربر را رهگيري كنند.





:: برچسب‌ها: اخباز جدید کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 158
|
تعداد امتیازدهندگان : 40
|
مجموع امتیاز : 40
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: